عسل مهروجان
  • 09132077760
  • info@sunasal.com

خوردن عسل به همراه میوه ها، سبزی ها و غیره

ما بين عامه مردم شایع است که خوردن عسل با خربزه بسیار خطرناک است و حتی ممکن است باعث مرگ فرد بشود. اما چنین شایعه ای صحت ندارد و خوردن عسل با خربزه باعث هیچ نوع عارضه یا بیماری یا ناراحتی نمی شود، مگر این که شخص به یک بیماری کهنه (مزمن) مبتلا باشد که شاید به دلیل ترکیبات رادیواکتیو موجود در عسل و احتمالا خربزه باعث عودکردن آن بیماری شود. جالب توجه است که این پدیده، خاص عسل و خربزه تنها نیست و ممکن است خوردن برخی از غذاهای طبیعی دیگر نیز باعث عودکردن بیماری های مزمن بشود. به هرحال خوردن عسل با خربزه یا هر نوع میوه های دیگر توسط افراد سالم هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند.

اصولا تغذیه خوب سبب مقاوم تر شدن بدن نسبت به تحمل عوامل تنش زای محیطی می شود. افرادی با تغذیه خوب، کمتر بیمار می شوند و هنگامی که بیمار شوند، زودتر بهبود می یابند. بدیهی است که عسل، سبزی ها، میوه ها و موادی چون زعفران، وقتی به اندازه کافی و مناسب مصرف شوند،تمامی ویتامین ها و مواد معدنی پرنیاز و کم نیاز و انرژی لازم برای بدن را تأمین می کنند و که بدن مجبور به تحمل هیچ نوع کمبود یا زیاد بود یا عدم تعادل مواد غذایی نباشد، تمامی واکنش های شیمیایی و بیوشیمیایی در بدن به خوبی انجام خواهد شد و نتیجه تعادل این واکنش ها ، سلامتی و نشاط فرد خواهد بود.

در یکی از منابع مورداستفاده این کتاب تجویز شده است که مخلوط یک کیلوگرم عسل با یک گرم زعفران برای درمان بیماری تب نوبه (مالاریا) مفید است. بنده در این کتاب به طور مکررنسبت به این  گونه تجویزها که هیچ دلیل علمی و منطقی را برای نحوه اثر مواد مورد تجویز ارائه د و اساسا رد هیچ دلیلی را نمی توان در آنها جستجو کرد و هیچ فردی مسئولیت چنان هایی را به عهده ندارد، هشدار داده ام. در این گونه تجویزها که بدون ذکر هیچ نوع دلیلی یک غذایا داروی گیاهی یا مخلوطی از آنها را برای حتی بیماری های فوریتی مفید قلمداد کرده اند، ، سوال مطرح می شود که اگر خواننده در خصوص یک بیمار خطرناک؛ مثل، تب نوبه یا حادثه خطرناک؛ مثل،گازگرفتگی سگ هار و ده ها مورد دیگر به نوشته های چنان کتابهایی اعتماد کند و به آنها عمل کند و در شرایطی که تصور می کند اقدامات پزشکی لازم را انجام داده و منتظر بهبود خود یا بیماری نزدیکان خود شده و پس از چند روز اثرات بیماری عود کند و در چنان شرایطی بیمار را به پزشک برسانند و پزشک به آنها بگوید که دیر او را نزد من آورده اید، چه کسی یا کسانی جوابگو خواهند بود؟ آیا نویسندگان این گونه تجویزها که بدون اطلاع از نحوه اثر و قدرت اثربخشی یک ماده یا معجون، شماری از این تجهیزات را از روی منابع قدیمی رونویسی و منتشر می کنند و علاج تمامی بیماری ها را در رعایت تجویزهای معرفی کرده قلمداد می کنند، وقتی برای یک بیمار مسئله حادی به وجود آید که ناشی از رعایت یکی از تجویزهای موجود در آن نوشته ها باشد، قادر به جوابگویی خواهند بود و آیا قانونی در کشور ما وجود دارد که چنین افرادی را حمایت کند؟

بنابراین مکررا توجه خوانندگان عزیز را به این نکته جلب می کنم که تحت هیچ شرایطی و برای هیچ نوع بیماری عفونی یا بیماری های خطرناک دیگر نباید وقت را با مصرف داروی های گیاهی، غذاها، عسل یا هر نوع تجویز سنتی تلف کنند و «باید» به قید فوریت بیمار را به پزشک برسانند. در واقع مردم عزیز باید خواص غذایی و درمانی واقعی انواع غذاها و داروهای گیاهی را بدانند و از آنها در مورد ناراحتی ها و ناخوشی های جزیی و نیز برای حفظ سلامت خود استفاده کنند و مادامی که خدای ناکرده دچار یک بیماری جدی شدند، فورا از خدمات پزشکی و درمانی پزشکان یا بیمارستان ها کمک بگیرند تا هرگز این جمله را نشنوند که «اگر بیمار را زودتر به پزشک می رساندی، قابل معالجه بود یا اکنون زنده بود».

علي هذا، مخلوط عسل و زعفران به علت ترکیبات غذایی و دارویی عسل و نیز ترکیبات ارزشمند زعفران، بسیار مقوی و انرژی زا است و مصرف مداوم مخلوط یک در هزار آن به میزان یک قاشق چایخوری قبل از هر وعده غذا می تواند شخص را شاداب و با نشاط نگه دارد، نیروی کار کردن به شخص دهد، تشویش و نگرانی را برطرف کند، شخص را در مقابل ابتلا به امراض مقاوم کند، برخی ناخوشی ها را برطرف کند و در نتیجه آثار واضح تغذیه ای و طبی آن ،سبب تطویل عمر شود.

عملا بسیاری از داروهای امروزی از گیاهان دارویی تهیه می شود. لذا این گیاهان باید پزشک یا فرد حاذق تجویز شوند. پس از تشخیص بیماری و تعیین نوع گیاه دارویی مناسب دلایلی که قبلا ذکر شد، چنان چه گیاهان دارویی یا داروهای گیاهی با عسل به عنوان یک غذا پرانرژی و مغذی مصرف شوند، نتیجه ای زودتر و بهتر ایجاد می کنند. توجه: گیاهان دارویی به علت در بر داشتن ترکیبات شیمیایی معدنی و آلی خاص، درست مشابه داروهای شیمیایی قابلیت ایجاد تغییرات قابل توجه در بدن انسان را دارند. بنابراین به خاطر داشته باشید که گیاهان دارویی را به طور خودسر و با تجویز این و آن مصرف نکنید. زیرا مصرف برخی از آنها ممکن است موجب بروز اختلالات شدید در بدن شود. لذا توصیه می شود گیاهان دارویی را قبل از تشخیص دقیق بیماری توسط پزشک و بدون تجویز پزشک مصرف نکنید.

برچسب ها