عسل مهروجان
  • 09132077760
  • info@sunasal.com

ناتوانی های جنسی

توانمندی یا ناتوانی جنسی و سلامت دستگاه تناسلی زن یا مرد به چند عامل بستگی دارد: ۱۔ عوامل ارثی یا مادر زادی، ۲- سلامت سایر دستگاه های بدن، به خصوص دستگاه اعصاب، ۳- تغذیه، ۴- مصرف (خوردن، نوشیدن یا کشیدن) الكل، مواد مخدر و سیگار.

بر هیچ کسی پوشیده نیست که مصرف سیگار، مواد مخدر و الکل روی سلامت عمومی بدن، به خصوص دستگاه اعصاب و گوارش، اثر بسیار مخربی دارد. مصرف سیگار به طور تدریجی روی سلامت دستگاه تناسلی اثر می گذارد، اما مصرف مواد مخدر میل جنسی و قدرت جنسی را به شدت کم می کند. رسیدن مداوم نیکوتین و مرفین به بدن، علاوه بر تأثیر مستقیم روی تمایل جنسی و قدرت جنسی، با تأثیر روی سایر دستگاه ها، به طور غیر مستقیم باعث کاهش قدرت جنسی می شود. اثر مصرف مواد مخدر روی کاهش تمایل جنسی و قدرت جنسی زیاد است و پس از مدتی اعتیاد، تمایلات و غرایض طبیعی جنسی فرد به شدت کم می شود.

هر نوع ناراحتی یا بیماری های عصبی نیز به طور مستقیم روی کارکرد دستگاه تناسلی و قدرت جنسی افراد اثر می گذارد. تغذیه کامل و صحیح باعث افزایش تمایل جنسی و قدرت جنسی میشود و سوء تغذیه عکس این آثار را در بدن دارد. کمبود هر نوع ماده غذایی در بدن علاوه بر آثار مخرب کمبود، روی مصرف مواد دیگر نیز اثر می گذارد و در نهایت کمبود یک یا چند ماده غذایی می تواند روی سلامت دستگاه تناسلی و میزان تولید منی در مردان بسیار مؤثر باشد. بخشی از ناتوانی های جنسی که مادر زادی است و ریشه ژنتیکی دارد، ممکن است قابل درمان

نباشد. اما تا آن جا که به این مبحث مربوط می شود، از لحاظ جنسی، باید علاوه بر رفع هر گونه مشکلات عصبی و ترک اعتیاد احتمالی، به مسئله تغذیه کامل و صحیح توجه شود. بیشتر ناتوانی های جنسی مربوط به همین ۳ عامل است که خوشبختانه قابل درمان است. در این جا سعی می شود برای درمان ناتوانی های جنسی، از رژیم ها یا مخلوط هایی بر پایه عسل استفاده شود.

عسل به تنهایی غذایی است پرانرژی و سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و شمار دیگری از ترکیبات ارزشمند غذایی و دارویی با دارا بودن این ترکیبات، می توان گفت، عسل ماده ای است مقوی، نیروبخش و محرک نیروی جنسی (قوه باه) که در صورت مصرف مداوم و مناسب، تغییر قابل ملاحظه ای در تمایل و قدرت جنسی فرد ایجاد می کند. برای درمان سستی نعوظ، کندی نعوظ، سرعت انزال، کمبود تمایلات جنسی، کمبود منی، ضعف قدرت جنسی در افراد مسن و افزایش تمایل مجدد به نزدیکی و قدرت تکرار جماع، رعایت دستورهای زیر مفید است و هیچ نوع دارو یا روشی مؤثر تر از عمل به دستورات زیر نمی توان سراغ کرد. استفاده از مواد، مخلوط ها یا روش های زیر، برای افراد معمولی تأثیر قطعی دارد، اما افراد معتاد به تریاک، بنا به دلایلی که در مبحث ترک تریاک با عسل ذکر شد، حتی با مصرف تجویزهای زیر نمی توانند مشکلات جنسی ناشی از اعتیاد خود را برطرف کنند. بنابراین لازمه به دست آوردن تمایل و قدرت جنسی در افراد معتاد، ابتدا ترک اعتیاد است. خوشبختانه اگر فرد معتاد زود به داد خود برسد و اعتیاد خود را ترک کند، می تواند با تجویزهای زیر به سرعت تمایلات و قدرت جنسی خود را باز یابد :

(1) نیم قاشق چایخوری زنجبیل را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس این مخلوط را در یک لیوان شیر بریزید و یک عدد زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید و مخلوط را خوب به هم بزنید و پس از صبحانه بنوشید. به عنوان عصرانه نیز مخلوطی از نیم قاشق چایخوری زنجبیل کوبیده و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان شیر یا چای نیم گرم به هم بزنید و بنوشید. این تجویز را به مدت ۱۰ روز و از آن پس به مدت ۳۰ روز دیگر، فقط یک نوبت در روز ادامه دهید. آثار درمانی به تدریج ظاهر می شود.

 (۲) ۵۰۰ گرم مغز گردو و یا مغز بادام یا ترجیحا مخلوطی مساوی از مغز گردو و مغز بادام را خوب بکوبید. هر روز پس از صبحانه یک قاشق مرباخوری از کوبیده مخلوط گردو و بادام را با یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان شیر بریزید و پس از افزودن یک عدد زرده تخم مرغ و به هم زدن، آن را بنوشید. به عنوان عصرانه نیز یک قاشق از مخلوط کوبیده مغز گردو و بادام را با یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان چای صرف کنید. این تجویز را به مدت ۱۰ روز متوالی رعایت کنید و از آن پس نیز به مدت ۳۰ روز فقط یک نوبت در روز ادامه دهید. مغز گردو، بادام،عسل و شیر، هم جزء مواد بسیار مغذی هستند که باعث رفع هرگونه سوء تغذیه و آرامش اعصاب می شوند و هم روی قوای جنسی، تحریک تمایلات جنسی، افزایش منی، درمان سستی نغوظ – درمان انزال سریع و غیره بسیار مؤثرند. اما اثر درمانی این تجویز تدریجی است و شخص برای نتیجه گرفتن باید به طور دقیق دستورات را عمل کند.

نوشیدن آب میوه ها و سبزی ها به مقدار روزی ۱ تا ۲ لیوان به همراه تجویزهای ۱و ۲ اثری قاطع دارد.

 (۳) افراد مسن می توانند برای تقویتی قوای جنسی خود روزانه در دو نوبت، پس از صبحانه و پس : شام، مخلوط یک قاشق مرباخوری روغن زیتون و یک قاشق مرباخوری عسل را به مدت ۵ روز میل کنند. از آن پس تا ۲۰ روز نصف مقادیر فوق را به همان طریق مصرف کنند. مصرف دایمی عسل به عنوان جایگزین قند معمولی به میزان حداکثر روزی ۴ قاشق چایخوری در رژیم غذایی افرادی با سن بیشتر از ۵۰ سال شديدا توصیه می شود. افراد مبتلا به دیابت که نباید قند مصرف کنند، از مصرف عسل نیز باید پرهیز کنند .

(۴) افرادی که مایل به جماع مکرر در هر نوبت هستند، ولی پس از بار اول قدرت خود را از دست می دهند و محروم می مانند، باید ضمن مصرف تجویز شماره ۱ و ۲، پس از بار اول جماع، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه را در یک لیوان آب خنک خوب مخلوط کنند و بنوشند. پس از حدود ۳۰ دقیقه تمایل و قدرت مجدد جماع در مرد ظاهر می شود، زن نیز در صورت نداشتن تمایل به جماع مجدد، از نوشیدن شربت عسل بهره خواهد گرفت. 

(۵) شش دانه خرما را در روغن زیتون در ماهیتابه تفت دهید و دو عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید. پس از خنک شدن، به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و این نیمرو را با نان به عنوان صبحانه به مدت ۱۰ روز صرف کنید. بسیار ارزشمند است که توام با چنین صبحانه ای، هرروز یک تا دو لیوان آب میوه ها با خود میوه ها را به اندازه کافی صرف کنید. آب میوه برای سالمندان و کودکان خردسال که توان جویدن کافی میوه ها را ممکن است نداشته باشند، توصیه می شود. اما افرادی که دندان خوبی دارند و می توانند میوه ها را به خوبی بجوند، بهتر است به جای آب میوه ها، خود میوه ها را صرف کنند تا از الياف ارزشمند میوه ها نیز برخوردار شوند. آب سبزی ها به میزان روزانه یک فنجان یا خود سبزی ها به قدر کافی توام با غذاهای روزانه بسیار ارزشمند است، زیرا ویتامین ها و مواد معدنی مختلف به مقدار فراوان در سبزی ها یافت می شوند.

پس از ۱۰ روز که صبحانه متشکل از مواد فوق را صرف کردید، کمبودهای غذایی بدن شما برطرف می شود و از آن پس برای خوب نگهداشتن بدن خود از لحاظ موادغذایی موردنیاز، هر سه روز یک بار به خوردن صبحانه مذکور مبادرت کنید. خرما، روغن زیتون، عسل و تخم مرغ، همه از غذاهای بسیار بسیار مغذی و مقوی هستند و با مصرف مناسب آنها، هرگونه سوء تغذیه و کمبودهای غذایی در بدن شما برطرف می شود. رعایت تجویز فوق توسط زنها نیز نتیجه مشابه می دهد.

(6) دو قاشق غذاخوری آب پیاز یا رنده شده نصف یک پیاز متوسط مخلوط با دو قاشق غذاخوری عسل، به مقدار مساوی پس از صبحانه و پس از شام به مدت ۱۰ روز و از آن پس یک روز در میان نصف مقادیر فوق تا ۳۰ روز صرف شود. این تجویز، باعث افزایش تولید منی در مرد واقب تمایل جنسی در زن می شود.

(۷) یک قاشق چایخوری خاویار مخلوط با یک قاشق غذاخوری عسل پس از صبحانه شام به مدت ۵ روز صرف شود. پس از آن به مدت یک ماه روزانه یک لیوان شیر ویکی غذاخوری عسل صرف شود. این تجویز برای تقویت عمومی بدن، رفع ناراحتی های اعصاب هرگونه ناتوانی جنسی بسیار مؤثر است.

) یک گرم زعفران، ۱۰ گرم زیره، ۵ گرم تخم شوید، و ۱۰۰ گرم مغز گردو را خوب بکوبد مخلوط کنید. هر روز تا تمام شدن این مخلوط پس از صبحانه و شام یک قاشق چایخوری از آن را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و با یک لیوان شیر در صبح و یک لیوان چای پس از شام صرف کنید. این مخلوط نیز برای رفع ناتوانی های جنسی، افزایش تولید منی و افزایش تمایل و قدرت جنسی بسیار مفید است.

یادآوری: اگر لذایذ و خوشی های مشروع دنیوی را یک یک فهرست کنیم، هر چند نظر افراد مختلف یکسان نیست و برخی چیزهایی را به عنوان لذت یا خوشی عنوان می کنند که معمولا برای دسته ای دیگر چندان جذابیت ندارد، اما میانگین آرای مردم براین حقیقت گواهی میدهد که خوشی های واقعی نزد همگان خوشی است و ناخوشی ها، ناخوشی است. صرف نظر از عناوین بسیار متعدد «لذات دنیوی»، لذت بردن مشروع از عمل جنسی به عنوان یکی از مهم ترین غرایز طبیعی نوع بشر، لذتی است که در صورت برخوردار نبودن هر شخص از آن، علاوه بر محرومیت وی از چنین لذتی، تأثیری منفی روی رفتارهای شخص دارد. بسیاری از مردان و حتی زنان، متاسفانه چنان خود را غرق مشغله های زندگی کرده اند و چنان در پی کار و تلاش مضاعف هستند که پاک فراموش کرده اند که انسان هستند و به عنوان یک انسان، باید تلاش کنند که از لذایذ مشروع دنیا استفاده کنند. امروزه بیشتر مردم برای هر کاری وقت دارند، جز رسیدگی به نیازهای واقعی خودشان. نامطلوب بودن رژیم غذایی روزانه و توجه نکردن به نیازهای غذایی بدن، علاوه بر محروم شدن از لذت غذاخوردن به عنوان یکی از چند لذت واقعی که انسان باید در شبانه روز ازآن بهره مند شود، تأثیر قطعی روی سلامتی دستگاه های مختلف بدن، من جمله، دستگاه تولید و چگونگی عملکرد آن دارد.

سوء تغذیه، فقط شامل کم غذاخوردن نمی شود، بلکه هر نوع رژیم غذایی که ضمن آن عناصر ومواد موردنیاز به بدن نرسد، انسان با حیوانات را دچار سوء تغذیه می کند. سوء تغدیه می تواند انسان را دچار محرومیت از لذت جنسی هم بکند. به دنبال این محرومیت، رفتار انسان به خصوص جفت خود تغییر می کند. به طوری که میزان دوست داشتن و عشق موجود بین زن و مرد، تاحد زیادی تحت تأثیر کم و کیف لذت بردن جنسی از یکدیگر قرار دارد.

در میزان لذت جنسی، عوامل متعددی دخالت دارند که تمام آنها یا به توان مادر زادی (توارث) فرد مربوط می شود یا به اثرات محیطی، اثرات توارثی همان طور که مشخص است به ارث می رسند و چیزهایی نیستند که خود فرد در آنها دخالت داشته باشد. اما اثرات محیطی، مجموعه آثاری هستند که فرد می تواند روی آنها تأثیر گذارد و به آنها جهت مطلوب دهد. به طور مثال، فردی که به علت زندگی در شهر دچار مشکلات مالی و روحی شده است، می تواند از جاذبه های کاذب زندگی شهری دست بکشد و در شهری کوچکتر یا یک روستا زندگی مطلوب و پر آسایشی برای خود فراهم کند. به هر حال اگر بخواهیم، قطعا می توانیم محیط را تا حد زیادی مطلوب کنیم و از زندگی لذت ببریم. داشتن مشغله های فراوان و پرسه زدن شبانه روزی در اطراف پول و مقام، ممکن است ما را به پول و مقام برساند، اما چیزهایی را از ما می گیرد که کمبود همان چیزها است که در زندگی به ظاهر مرفه ما خلل و فرجی نامریی ایجاد کرده و در این زندگی که ما احساس خوشبختی یا بدبختی نمی کنیم، احساس دیگری به ما دست داده است که باید آن را پوچ بختی نامید؛ چون به همه چیز رسیده ایم، ولی هیچ احساس لذت نمی کنیم. تنها احساس ما این است که جوانی و شادابی را پشت سر گذاشته ایم، بدون این که فهمیده باشیم که چگونه آن بهترین ایام زندگی گذشت و دیگر هرگز و به هیچ روشی بازگرداندنی نیست.

به نظر می رسد که بتوان لذايذ واقعی و مشروع دنیوی را در شش نوع خلاصه کرد: ۱- لذت جنسی، ۲- لذت غذاخوردن، ۳- لذت خدمت کردن به جامعه، ۴- لذت مشاهده شگفتی های طبیعت، ۵- لذت سرگرمی ها، ۶- لذت راز و نیاز با معبود. بدیهی است که این لذایذ برحسب اهمیت فهرست نشده اند، زیرا میزان توان هر فرد در برخورداری از این لذایذ یکسان نیست. اما آنچه واضح است، این است که هر فرد در هر شرایطی که هست می تواند از تمام این لذایذ برخوردار باشد. اما برای دور نشدن از موضوع، فقط در اطراف دونوع لذت؛ یعنی، لذت غذاخوردن و لذت جنسی به این بحث ادامه می دهیم.

اروپایی ها و آمریکایی ها به غذا خوردن به عنوان یک کار لذت بخش از زندگی در شبانه روز می نگرند. آنها وقت کمی را صرف آماده سازی غذا می کنند و وقت نسبتا زیادی را صرف خوردن غذا می کنند. آنها از غذاخوردن لذت می برند و به کم و کیف غذا اهمیت می دهند و به این ترتیب علاوه بر لذت بردن از غذا خوردن، کمتر دچار سوء تغذیه و عوارض آن می شوند. علاوه بر سایر خواص خوب غذاخوردن و غذای خوب (مناسب) خوردن، تأثیر امر تغذیه روی سلامتی بدن و به خصوص روی سلامت دستگاه تناسلی حتمی است. به عبارت دیگر، اگر به تغذیه خوب اهمیت ندهیم، علاوه بر محروم کردن خود از لذت غذاخوردن، خود را دچار برخی از بیماری های ناشی از سوء تغذیه می کنیم که محرومیت از لذت جنسی مناسب نیز از عواقب تغذیه ناصحیح است. با تغذیه نامناسب، در مردان میزان تولید منی کم می شود و از علاقه به عمل جنسی کاسته می شود. وقتی میزان تولید منی در مرد کم شود، حتی در یک عمل جنسی که از روی بی علاقه گی انجام می شود، مدت زمان اوج لذت جنسی اندک ویا هیچ می شود. در این صورت مرد از عمل جنس هیچ لذتی نمی برد و جفت او نیز ناکام می ماند. و آیا میدانید که این وضعیت چه تاثیری در زندگی زناشویی و رفتارهای فرد در خانواده و جامعه خواهد گذاشت.

به هر حال بهتر است که اگر تا امروز مشغله های فراوان را بهانه محروم کردن خود و جفت خود از لذت غذاخوردن و لذت جنسی قرار داده ایم، از این پس سعی کنیم خود را از این دو لذت مشروع و خداپسند بهره مند کنیم و نگذاریم که با این محرومیت های خودساخته، سلامتی بدن و روح خود و افراد خانواده به خطر افتد و ترکش آن در قالب عقده های گوناگون به جامعه بخورد.

برای جلوگیری از ایجاد بیماری ها و عوارض ناشی از سوء تغذیه، باید احتیاجات غذایی بدن را تا حد امکان بدانیم و تلاش کنیم که از لحاظ کم و کیف تغذیه ای مناسب داشته باشیم. همواره باید بدانیم که مواد غذایی مورد نیاز بدن ما فقط در غذاهای گران قیمت نیست، بلکه بسیاری از غذاهای ارزان قیمت نیز به مقدار کم و بیش حاوی موادغذایی ارزشمند و مورد نیاز بدن هستند. به طور مثال، سویا به خوبی می تواند جایگزین انواع گوشت شود. غذاهایی مثل لوبیا، عدس، ماش و امثالهم نیز از لحاظ پروتئین و برخی از مواد معدنی و غیره، پس از سویا قرار میگیرند. سیب زمینی، نان و برنج، تقریبا از ارزش غذایی مساوی برخوردار هستند. روغن حیوانی مزیت چندانی به روغن های نباتی ندارد و برای افراد مسن و به خصوص افراد مبتلا به نارسایی های قلبی-عروقی، روغن حیوانی مضر است. انواع ماهی ها از لحاظ غذایی چندان باهم متفاوت نیستند و نباید خیال کنیم که فلان نوع ماهی که ارزان قیمت است، حتما از لحاظ غذایی نیز ضعیف است. سبزی ها و میوه ها سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند و اگر سبزی و میوه کافی مصرف کنیم، بی معنی است که به دنبال کسب ویتامین سراغ قرص ها یا آمپول های ویتامین دار برویم. میوه های گران قیمت و ارزان قیمت، هر دو نوع، تقریبا از موادغذایی یکسانی برخوردارند و هر میوه ای که گران است، نباید تصور کنیم که موادغذایی بیشتری دارد. به هر حال اگر کمی درباره علم تغذیه مطالعه کنیم و از خواص غذاهای مختلف و احتیاجات غذایی بدن مطلع شویم، درخواهیم یافت که باهر بودجه ای که داریم، می توانیم یک رژیم غذایی مناسب را برای خانواده خود طراحی کنیم که در آن اگر از غذاهای گران خبری نیست و رنگ و آب چندان خوبی ندارد، ولی مواد غذایی کافی و ضروری فراوان است.

برچسب ها